Nominera till Matts Halldin pris 2023

Lena Swedberg med blommor  diplom
Nu kan du som är medarbetare i Region Stockholm nominera en medarbetare som utfört betydelsefulla forskningsinsatser inom klinisk sjukvård till årets Mats Halldin pris. Nominera senast den 17 september.

Matts Halldin pris på 25 000 kr ska uppmuntra till medicinsk forskning och utbildning, och instiftades 1992 av föreningen Opuscula Medica. I år går Matts Halldin pris till en läkare, sjuksköterska eller annan sjukvårdspersonal för betydelsefulla vetenskapliga insatser inom klinisk sjukvård. Alla medarbetare inom Region Stockholm är välkomna att senast 17 september skicka in ett skriftligt, motiverat förslag på en lämplig kandidat.

Priset är avsett för personal inom alla yrkeskategorier och specialiteter inom svensk sjukvård och delas vartannat år, ut för stimulerande och idérika insatser inom undervisningen i praktisk klinisk sjukvård till gagn för patientnyttan och vartannat år, som i år, för betydelsefulla forskningsinsatser inom klinisk sjukvård.

Så här nominerar du till priset

Nomineringarna ska innehålla motivering (max 2500 tecken inklusive blanksteg) och en sammanfattning av den föreslagnes meriter. Skicka in din nominering senast onsdag 17 september 2023.

• Du som arbetar på Södersjukhuset gör detta via webbformuläret på intranät: sos.sll.se/nominera2023.
  • Du som inte arbetar på Södersjukhuset mejlar din nominering till kommunikation.sodersjukhuset@regionstockholm.se. Skriv ”Nominering till Matts Halldin pris” i mejlets ämnesrad.

Mats Halldin pris delas ut i samband med Södersjukhusets FoUUi-vecka i november (vecka 46).

Mer om föreningen Opuscula Medica

Läs mer om föreningen Opuscula Medica här

På bilden Lena Swedberg, vinnare av Matts Halldin pris 2022 (foto: Fotogruppen på Sös).