Dubbel seger för Södersjukhuset när Hållbarpriset delades ut

I veckan delade Region Stockholm ut det årliga Hållbarhetspriset. Södersjukhuset kammade hem segern i två av kategorierna.

Under tisdagseftermiddagen gick prisutdelningen av årets Hållbarhetspris av stapeln i Regionfullmäktige i Stockholm. Priset finns i fyra kategorier; miljö, social hållbarhet, årets eldsjäl och för arbete mot främlingsfientlighet och rasism.

Finn Filén, överläkare på Venhälsan på Södersjukhuset blev utsedd till Årets eldsjäl och projektet Textilsvinn på Södersjukhuset vann i kategorin miljö. Stort grattis!

Läs mer om prisvinnarna här:

Projekt som minskade textilsvinn får Region Stockholms miljöpris - Nyheter - Region Stockholm

Överläkare på Venhälsan blir Årets eldsjäl - Nyheter - Region Stockholm

På bilden: Finn Filén, överläkare Venhälsan, Sara Tunheden och Sebastian Törnfeldt, innovationsledare och tjänstedesigner.

Foto: Henrik Möller