30 år av hedervärda insatser

10 april hyllades flera medarbetare på Södersjukhuset för lång och trogen tjänst. Ett fyrtiotal gäster samlades för att delta på den hederslunch som hölls på Operaterrassen.

Under onsdagsförmiddagen hölls traditionsenligt en hedersceremoni för de medarbetare på Södersjukhuset som jobbat 30 år i regionen. Sjukhusets nya vd Karouk Said var på plats för att dela ut gåvor och uppmärksamma de fantastiska insatserna.

Karouk_skål.jpg

– Det är en ära att stå här idag. Jag vill tacka er för stora och avgörande insatser på Södersjukhuset och i regionen. Det är ni och era kamrater och kollegor som under dessa år tillsammans påverkat sjukvården och förbättrat resan för patienter och anhöriga på ett fantastiskt sätt, sa Karouk Said i sitt tacktal.

Lunch_hedersceremoni_2024.png

Stolta och glada medarbetare och chefer under hederslunchen.

Catharina Eriksen, överläkare på kirurgen, var en av hedersgästerna. Hon berättade i sitt tal om hur kärleken fick henne att flytta från Norge till Sverige för 38 år sedan, och hur hon tillslut hamnade på Södersjukhuset.

– För mig var det som att komma hem. Sös är sjukhuset med hjärta, teamkänsla och kollegialitet, och jag känner att patienten är i centrum.

Catharina tacktal_2.jpg

På huvudbilden fr vänster: Gunilla Öjebro (hedersbelönad), Jenny Bäckström, Marita Brunier (hedersbelönad), Christina Ejdeback (hedersbelönad), Oana Romanitan.

Foto: Lisa Schultz & Natalie von Zeipel.