Nyheter

Venhälsan tilldelas anslag för att undersöka patienters upplevelser av digital vård

Vårdens ser ett ökat behov av digitala lösningar för att förbättra tillgängligheten och vårdflödet men det saknas forskning kring digital vård och patienters upplevelse av det. Nu har Victor, enhetsledare och forskningssjuksköterska på Venhälsan, tilldelats anslag av stiftelsen Läkare mot aids för att undersöka patienters upplevelse av digital vård jämfört med standardvård.

Strejken är över

SKR, Sobona och Vårdförbundet har accepterat medlarnas bud om ett nytt avtal.

Hallå där Tobias Alfvén, som forskar på barns hälsa och klimatförändringar

Klimatförändringarna har definierats som ett av de största hoten mot människans hälsa under det tjugoförsta århundrandet, enligt Världshälsoorganisationen (WHO). Och barnen är de mest utsatta. Tobias Alfvén är barnläkare på Södersjukhuset, professor i global barnhälsa, ordförande för Svenska läkaresällskapet och forskar på området.
Hallå där Tobias Alfvén, som forskar på barns hälsa och klimatförändringar